fbpx
Spring til indhold
Sheila svarer på spørgsmål

Hvad koster det at annoncere online?

Det er et godt spørgsmål. Prisen afhænger af flere faktorer. 👇
Eksempelvis:
✨Din branche og konkurrencen
✨Dine ydelser/produkter
✨Din målgruppe
✨Valg af platforme
✨Din situation, budget og andre indsatser
✨Hvad en ny kunde må koste at anskaffe

Det nemme svar er, at jo flere penge du bruger, des større eksponering får du.
↳ Men det er ikke nødvendigvis lig med flere nye kunder ℹ️

Det handler mest om hvad dine forventninger til resultatet er og om at annoncere strategisk, så du får mest muligt for pengene.

Jeg anbefaler altid, at vi starter lavt ud med mulighed for at skrue op.

⚠️ Jeg ser alt for mange virksomheder, der får sat sig for dyrt i online annoncering, og når forretningen ikke løber rundt som forventet, er det markedsføringsbudgettet, der bliver skruet ned for først.

Måske fordi det har været svært at gennemskue, hvad pengene gik til? Men det har sjældent givet flere kunder at lave mindre markedsføring. 😬🤥

Når bugettet er valgt, skal du beslutte, hvordan det skal bruges:

Jeg oplever ofte, at virksomhederne vil bruge flest penge på de kunder, der er længst nede i købstragten og tættest på at handle. Men det er jo de ‘nemme’ kunder? De er ofte billigere at flytte til en handling. 🤑

Derfor bør du i stedet fordele dit budget så:
💰75% går til at ramme personer, der endnu ikke kender dig eller din service/ydelse/produkt.
💰25% går til at ramme personer, der allerede keder dig (og er klar til at handle).

MEN SÅ NEMT ER DET IKKE FOR ALLE

➜ Faktisk så er de fleste af mine kunder slet ikke så lette at rådgive. 🤥😅
De sælger nemlig ofte ydelser, der kun er nødvendige i specifikke situationer – og ofte har kunderne kun behov for at handle den specifikke ydelse én eller få gange i løbet af livet.
↳ Så laver vi en plan for, hvordan vi sikrer os, at de vælgere lige netop ‘vores’ virksomhed, når det så er. 😎💪

//Sheila